Samsung Navibot

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Navibot op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Margaretha 20-05-2014
Geschreven voor: Samsung Navibot

Ik ben nog steeds goed tevreden over de Samsung. Hij doet het prima en gaat na z'n programma weer netjes naar de basis terug.Blijft hij ergens steken en je moet hem dan weer aanzetten, begint hij weer van voren af aan.Misschien kan dit wel anders, maar ik laat steeds dezelfde ruimte stofzuigen en laat hem ook beginnen vanuit waar hij staat. Hij kan veel meer, maar daar heb ik nog steeds niet naar gekeken en heb dat ook (nog) niet nodig.

Margaretha 30-01-2014
Geschreven voor: Samsung Navibot

Heb deze machine 2e hands gekocht en hij werkt goed op mijn plavuizen.Zet wel enkele obstakels, zoals voetenbankjes even op de stoelen.De stofzuiger kan dan beter zijn programma afdraaien.Van 2 verschillende ruimten tegelijk, kan hij de basis minder goed vinden.Dus 1 ruimte tegelijk.Na afloop zoekt hij z'n basis weer netjes op.Gebruik hem 3 keer per week.Prima tevreden.

a.m.v.d.bergh 14-01-2014
Geschreven voor: Samsung Navibot

goede info over 2 vergelijkbare apparaten.

R. Noordegraaf 02-01-2014
Geschreven voor: Samsung Navibot

Leuk apparaat,waarmee je makkelijk je huis schoon kan houden, alleen voor de kleine hoeken en gaatjes moet je wel af en toe nog even de ouderwetse stofzuiger gebruiken maar de robotstofzuiger neemt je al veel werk uit handen.

LarsNL 15-12-2013
Geschreven voor: Samsung Navibot

Als Samsung fan moest ik naast de TV,koelkast,wasmachine enz. natuurlijk ook de stofzuiger van Samsung hebben. De keus viel voor een robot stofzuiger. Het apparaat heeft veel mogelijkheden zoals een timer functie met uitstel of instellen op een bepaalde tijd. Helaas mist het de functionaliteit om elke dag een apart programma in te stellen, maar dat is niet storend voor mij.

Het gebruikersgemak is hoog, er zit zelfs een afstandsbediening bij om hem vanuit je luie stoel te bedienen. Zet het apparaat aan en hij gaat zijn gang terwijl jij wat anders kan gaan doen. Let wel op dat de vloer opgeruimd is en niet teveel kabels liggen, hier kan die namelijk in vast komen te zitten.

Verder is de duurzaamheid goed tot nu toe. Het product is makkelijk schoon te maken en het energie verbruik is weinig als die aan het opladen is. Opladen van de stofzuiger duurt ook maar een uurtje.

Tot nu toe gewoon een top stofzuiger!

keetvin 19-01-2013
Geschreven voor: Samsung Navibot

Na een half jaar testen, weet ik zeker dat dit niet gaat werken. De stofzuiger loopt vast in het rooster van de luchtverwarming, op de drempel van de deur en bij elke verhoging in huis (schoenen, openhaard, deurmat, vloerkleed).
Verder zijn de zijborteltjes versleten (2 sets) en komen ze niet meer buiten de machine.
De stofzuiger kan ook niet goed meer in de docking station komen, en valt uit naar meerdere pogingen (en heb me aan de gebruiksaanwijzing gehouden).

hamitac 30-11-2012
Geschreven voor: Samsung Navibot

ik heb deze navibot inmiddels 2 jaar in gebruik. Apparaat werkt naar behoren. Er zitten 2 barrières bij om te voorkomen dat de stofzuiger ergens komt waar je niet wilt. De batterijen van een barrière gaan binnen 1 maand leeg. ALS je ze gebruikt, moet je daar rekening mee houden (d-batterij = goedkoop bij de hema)
Lastig is dat de navibot vooral in het begin regelmatig vast zit. Of onder de verwarming radiatoren of in de snoeren van een apparaat. Als je dat goed hebt geregeld (barrière of opruimen), werkt het apparaat goed.
De navibot zoekt niet altijd het basisstation op en soms vindt ik de stofzuiger dan ook verdwaald ergens in de kamer staan. De borstels gaan vrij lang mee en kunnen eenvoudig worden vervangen. Ik heb een kamer van 60m2 waar deze stofzuiger een uurtje over doet. Soms gaat ie dan bijladen, maar vaak haalt ie de kamer in 1 x.
Deze stofzuiger kan ook op programma starten zodat je tijdens het slapen de machine laat werken.
Het reservoir voor de rotzooi is niet groot. die moet, bij een hond bijvoorbeeld, elke dag even leeg. Dat gaat wel eenvoudig en gemakkelijk.

Victor65 29-05-2012
Geschreven voor: Samsung Navibot

Inmiddels hebben we de Navibot SR8855 (het "luxe" model met de tiptoetsen) ruim een jaar in bezit, tus tijd voor een review.

Het goede nieuws: hij doet inmiddels ruim een jaar zonder storingen zijn werk. Het resultaat van een reinigingsbeurt met de SR8855 is best goed: hij verwijdert heel wat stof. Hij komt omdat hij zo laag is ook onder de bank en onder het bed. Hij ziet er leuk uit en het is grappig om te zien hoe hij zijn werk doet. En hij maakt weinig lawaai, minder dan een echte stofzuiger. Bovendien is hij best snel.

Dan de nadelen: als je de Navibot lekker zijn werk wilt laten doen moet het niet te vol staan in de kamer, want hoe meer obstakels waar hij omheen moet, hoe meer stof hij laat liggen. Hij loopt vast op kabels, een rondslingerende sok en lage opstakels zoals de voet van een krabpaal of lage, horizontale tafel- en stoelpoten. Die obstakels moet je dus weghalen of afschermen met een virtual guard. Een nadeel daarvan is dat het batterijverbruik hoog is.

Al met al best een leuk apparaat, maar niet een 100% vervanging voor je stofzuiger. Meer geschikt om tussendoor even de boel netjes te krijgen.

Ria_Banis 11-04-2012

---------- update review 11-04-2012 ----------
Heb de Navibot iets meer dan een jaar nu. Na 5 maanden al een slechte batterij. Opgestuurd, batterij is niet vervangen wel (het in mijn ogen goed werkende) moederbord vervangen. Zuigt nog steeds niet meer dan een half uur, maar heeft nu een scala aan problemen die ik eerst niet had. Inmiddels al voor de derde keer retour. Nu al weer bijna 4 weken weg.
Voor mij nooit meer Samsung, zeker geen aanrader.

---------- oude review 07-07-2011 ----------
Deze Navibot nu 3 maanden in bezit.
Heb voor dit model gekozen omdat je zelf een programma zou kunnen samenstellen. Dit is helaas een teleurstelling, want dit kan echt niet!! Eindeloos met Samsung gemaild, enige antwoord: stuur maar terug. Brief gestuurd, geen antwoord gekregen.
Volgens de klantenservice kan aan de website van Samsung geen rechten ontleend worden. Kortom de informatie op de website van Samsung is misleidend (en wordt door alle verkopers gewoon overgenomen). Ook hier in de reviews van de andere gebruikers lees ik dat dit mogelijk is.
De Navibot kan je alleen instellen om elke dag op dezelfde tijd het auto-programma te draaien.
Dit programmeren is niet eenvoudig. En als de Navibot ergens vastloopt of het laadstation niet kan vinden schakel hij niet uit en als je dan thuiskomt, is de batterij helemaal leeg en het programma weer gewist.
Helaas blijft er op het auto-programma aan de kanten het e.e.a. liggen.
Ook de virtual guards zijn niet helemaal een succes. Er gaat voor 10 euro aan batterijen in en die zijn met een maand leeg. Zonder deze raakt hij in een grote kamer snel de weg kwijt.
Als apparaat niet helemaal slecht, maar goedkopere modellen doen hetzelfde. De juichende website van Samsung is gewoon misleiding en dat vind ik wel jammer van zo'n groot merk.

Ria_Banis 25-10-2011

Na vijf maanden is de batterij zodanig slecht dat hij het nog maar een half uur uithoudt. Op eigen kosten op moeten sturen. Bij terugkomst blijkt de batterij niet vervangen, er is alleen softwarematig iets geupdate. Batterij gaat nu een uur mee, dat is een half uur minder dan de specs aangeven. Het rauwe geluid dat ie na 2 maaanden ging produceren en dat ik gemeld had is ook niet verdwenen. Bij een blokkade en je ontzet hem raakt ie kwijt waar ie gebleven is en moet ie helemaal opnieuw beginnen.
Al met al toch niet zo'n slim en robuust apparaat als ik dacht. Zou nooit meer voor Samsung kiezen.

cinniz 08-04-2012
Geschreven voor: Samsung Navibot

wij hebben de navibot nu enkele maanden in bezit en hebben erg spijt van de aanschaf.we hebben hem gekozen omdat deze slim zou moeten stofzuigen en door de camera's niet dubbel werk zou doen.
het probleem is bij ons dat als hij 1 keer iets te hard ergens tegen aan botst hij schuin door het huis heen gaat en dus hele stukken over slaat.hij rijdt dan maar kriskras door de woonkamer
dan moet je hem terug zetten in zijn laadstation en na een aantal keer terug zetten gaat het wel goed.dus het is geen optie hem het werk te laten doen als je er niet bent.
ook wil ik als tip geven aan mensen die er 1 willen aanschaffen dat je geen meubelen moet hebben waarvan de poten niet ver genoeg uit elkaar staan.
bij ons zou hij makkelijk onder de salon tafel en eetkamer stoelen doorpassen maar dit doet hij niet en slaat hij gewoon over omdat hij zich anders vast rijdt.
voor ons dus helaas een flinke miskoop!

Yemanja 11-04-2012

Soms wil het helpen om de Navibot aan de onderkant uit te zetten. Dit reset het moederbord. Waarschijnlijk werkt ie dan weer een tijdje goed. Blijven de problemen aan houden dan ter reparatie opsturen, zo hoort hij namelijk niet te werken.

Tri J 28-03-2012
Geschreven voor: Samsung Navibot

Deze robot hebben we nu 2 weken in bezit, en tot nu toe erg blij met ons nieuw "beestje".
Hij maakt ieder dag dat we beide werken zijn, de hele onderverdieping schoon. Als we thuis komen staat ie weer op de oplader. Eén keer was ie vastgelopen op een stuk speelgoed, en had zichzelf netjes uitgeschakeld.
Hij doet dan niet alle hoekjes, maar wel veel. Onze stoelen hebben de poten net genoeg uit elkaar staan, dus daaronder wordt ook gezogen. Ook het drempeltje tussen woonkamer en serre neemt hij zonder problemen (± 7 mm hoog). Kijk wel uit met kabels! Die heb ik dus met tieraps vast gemaakt.
Het valt me wel op dat veel mensen tegen "hem" praten..... tja.
Veel mensen die ken willen zo'n ding niet, onzin zeggen ze. Maar vroeger had mijn moeder een vaatwasser, waarvan dat ook iedereen onzin vond... en nu....

Maar wij zijn er blij mee. Eindelijk niet meer iedere dag stofzuigen. Want kinderen laten veel stof en kuimels achter. En nu kunnen we wat vaker op onze luie krent zitten ;-) Want daar is ie toch uiteindelijk voor.

Dj23 18-05-2012

Dag Tri J

Ikzelf twijfel een beetje tussen deze Samsung en de Neato XV-15 Deze laatste wordt vooral geprezen voor zijn mapping en zuigkracht. Helaas heeft ie niet zulk borsteltjes voor de randjes en is ie een beetje hoger dan 10 cm, wat zuigen onder onze zetel en kasten onmogelijk maakt (9-10 cm). Kunt u me vertellen hoe hoog de samsung is? Alvast bedankt

Arwert 14-02-2012
Geschreven voor: Samsung Navibot

Na uitvoerig onderzoek tussen Navibot en iRobot voor de Navibot gegaan omdat deze slimmer stofzuigt.

Helaas al naar 2 weken de eerste storing. Met een storing moet je naar een servicecenter (of opsturen voor eigen rekening). Die is mijn geval niet in de buurt. Vervolgens ben je het apparaat 2 weken kwijt en krijg je als feedback dat het apparaat goed schoon gehouden moet worden (3 of 4 keer gebruikt!!!).

Gelukkig deed hij het daarna ruim een half jaar goed. Nu is er de volgende storing C01, borstel loopt vast. Dat kan, maar na een uitvoerige inspectie, schoonmaakactie, nieuwe borstel, stofzuiger erop etc. Nog steeds C01. Nu kan ik weer naar een service center. Ik overweeg hem maar weg te doen en een iRobot te kopen.

truus99 29-08-2011

Waardeloos.
loopt overal vast. heeft niet genoeg power om over electricieit draden te rijden.
bij woonkoamers >50m2 kan hij zijn oplaadstation niet meer vinden, laat staan als hij zich dan ook nog in een andere kamer bevond.
Gelukkig mocht ik hem na een week gebruikt te hebben deze weer inwisselen bij de mediamarkt.

ik heb dit product gekocht nav de groupondeal. ik had die geannuleerd. Echter is deze 2 weken geleden toch geleverd. ik had er weinig vertrouwen in, maar wat een verademing tov de samsung.

remcob2 17-05-2011
Geschreven voor: Samsung Navibot

In tegenstelling tot de overige reviewers gebruiken wij de navibot niet dagelijks (we hebben gen huisdieren). Desnoods laten we hem 2 maal dezelfde ruimte schoonmaken met tussendoor even de robot zelf schoonmaken. We zijn tevreden over zijn prestaties, hoewel ze niet vergelijkbaar zijn met een gewone stofzuiger (meer zuigkracht, op moeilijkere plekken komen e.d.). Feit is dat het ons tijd bespaart in het huishouden, wat voor ons de hoofdreden was voor de aanschaf. Hij gaat aardig lang mee: meerdere kamers per oplaadbeurt en indien mogelijk keert hij zelf terug naar het oplaadstation om na het opladen zijn klus af te maken. Er zijn wel wat minpuntjes aan de robot: zo gaat hij niet automatisch parallel aan de wanden schoonmaken, maar kiest hij zijn eigen rechte pad, wat vaak op een zigzag beweging uitkomt bij de wanden. Desnoods kun je hem in handmatige mode (zelf besturen via afstandbediening) of in spot mode die plekken laten schoonmaken. De 2 guards zijn handig en hebben 2 standen: 1 om de robot helemaal niet te laten passeren en 1 om hem te laten passeren wanneer de ruimte schoon is. Echter: de batterijen hiervan gaan vrij snel leeg, waardoor de robot zich vastloopt op de plekken die we proberen af te schermen (ze staan langer aan als noodzakelijk, omdat we de robot laten werken als wij weg zijn). Ook botst de robot er wel eens tegenaan van de achterzijde, waardoor hij verkeerd komt te staan. 2 is ook wel het minimum wat je nodig hebt, want de robot loopt gemakkelijk vast in bekabeling of onder de bank. Tip: check de batterijen van de guards voordat je weggaat of blokkeer de toegang op een andere manier.
Nog een tip: maak de kamer zo leeg mogelijk (stoelen op tafel e.d.); hierdoor is de robot veel sneller klaar en poetst hij beter.
De robot is robuust uitgevoerd met rubberen strip aan buitenzijde en deze is ook nodig, want zaken kleiner dan 5cm kan hij niet zien en botst hij tegenaan (bv stoelpoten). Een laatste tip: maak de (sensors van de) robot regelmatig schoon, zodat hij beter poetst en minder botst.

Elise88 14-03-2011
Geschreven voor: Samsung Navibot

De robot is m.i. niet voor het incidentele grote werk, maar voor het dagelijkse bijhouden van de kamers. Dat betekent dat je bijvoorbeeld hem elke dag (of om de dag) een rondje moet laten doen. Daarvoor is hij heel geschikt. Zelf moet je dan af en toe lastige plekjes zuigen waar hij niet bij kan komen.
Hoe minder obstakels hij tegenkomt, hoe beter. Dus: zo veel mogenlijk stoelen, prullemanden, staande lampen etc. weg. En natuurlijk kleine dingen zoals paperclips of speldjes.
De virtual guards zijn handig want je zet alle stoelen etc. aan de ene kant met een guard ervoor en als de robot klaar is, draai je het om.
Houdt hem goed schoon met af en toe een stofdoek over de boven- en zijkant. En met de stofzuiger de borstels en de stofbak reinigen.
De oplader staat in een bepaalde kamer en dat betekent dat je 'Sam', zoals hij hier heet, moet dragen naar andere ruimtes, wat geen probleem is.
Kortom, ik ben er blij mee maar heb mijn stofzuiger-gewoontes aan moeten passen. Maar dat went prima!

teizman 10-01-2011
Geschreven voor: Samsung Navibot

Heb mijn eerste robotje cadeau gedaan met Kertmis voor mijn vrouw, puur uit altruisme uiteraard.

We wonen niet klein, de beneden is zowat 190m² meestal polybeton, ook wat eiken parket. Het toestel doet zijn toertje in twee keer. Als de batterij op is gaat hij bijtanken, nadien maakt hij zijn werk af.

Dagelijks aanzetten is een must vind ik. Indien een dagje meer tussen, dan laat ik 'm twee keer rondrijden. Het resultaat is zowat even goed als met een gewone stofzuiger. Toch zeker na 2 keer rondrijden.

De stofbak zit steeds aardig gevuld. Maar deze leegmaken is een fluitje van een cent.

Het toestel maakt erg weinig lawaai. Te vergelijken met dampkap op middelmatige stand of lager zelfs.

Alles aan de kant zetten is een must: hij rijdt zeker vast in losse kabels. Langpolige (+5cm) tapijten lukken niet.

Virtual Guards zijn erg efficient.

Voor de bovenverdieping vind ik het toestel zelfs nog handiger: wie zou er anders meer malen per week onder het bed stofzuigen? Deze doet het altijd!

Een aanrader, maar toch één tip. Het toestel rijdt weg uit de lader in een bepaalde richting en zal deze richting steeds aanhouden. Bij ons zit de keuken 45 graden gedraaid tov de rest. De keuken zou hij dan steeds in een hoek uitvoeren. Wij lossen dit op door de keuken apart te doen van de rest. Elke plaats in zijn eigen richting met andere woorden.

J.Pikaar 08-01-2011
Geschreven voor: Samsung Navibot

Ik heb nu al een paar maanden de navibot in bezit.
Ik heb 4 poezen die in het begin even moesten wennen maar enu niet meer raar op kijken als mijn navibot zijn dagelijkse ronde doet.
Hij maakt goed schoon maar is zeker geen vervanger van een normale stofzuiger.
Wel hoef ik nu mijn normale stofzuiger veel minder te pakken (eens in de 2 weken)

De poezen haren zuigt hij probleemloos op, en geloof me 4 poezen kunnen wat haren verliezen ^^

De deurmatten maakt hij ook zeer goed schoen en drempels gaat hij netjes over heen.

Ik heb alleen van 1 ding spijt.
en dat is dat ik hem niet eerder gekocht heb :)

stormdijk 25-07-2010
Geschreven voor: Samsung Navibot

Ik heb even getwijfeld tussen de navibot 8855 (Samsung) en de Roomba (irobot)
De navibot 8855 had meerder voordelen t.o.v. de andere robot stofzuigers.

De navibot 8855 heeft een Visionary Mapping waarmee de robot een automatisch schoonmaakpatroon in kaart zet hierdoor word ongeveer 90% van toegankelijke vloeroppervlak berijkt dat is beter dan de andere robots die maar een beetje kriskras door de ruimte gaan zoals de roomba van irobot deze maken ook wel goed schoon maar het is erg onhandig
Ook wanneer bevoorbeeld de accu leeg zou zijn en deze automatisch teruggaat naar het laadstation zal de navibot 8855 wanneer deze weer opgeladen is weer verder gaan op de plaats waar deze gebleven is en zijn programma af maken.

De navibot 8855 kun je via de Touch control of afstandsbediening bedienen.
De Navibot stofzuiger heeft verschillende standen om in schoon te maken. Het is mogelijk deze standen zo te combineren tot een eigen programma.
Je kunt instellen om welke tijd gestart moet worden of dat dit dagelijk om op een bepaald tijdstip moet gebeuren.

De accu is na 2 uur opgeladen bij andere robot stofzuigers is dat 3 uur t/m 12 uur

Er zitten 2 bijgeleverde Virtual Guards bij ,deze geven de mogelijkheid ruimtes af te sluiten of er voor te zorgen dat eerst de 1e ruimte word gedaan en daarna de andere ruimtes worden schoongemaakt hierdoor is het mogelijk de kamers in volgorde schoon te maken.

Door de sensoren botst de robot stofzuigers niet overal tegenaan en valt hij niet van de trap

Drempels tot 1,5 cm neemt hij probleemloos

Hepa H11 filter houd fijnstof tegen wat ontzettend handig is als je een allergie hebt

Het resultaat mag er zijn de navibot 8855 doet zijn werk in ons huis onzettend goed en
maakt de kamers netjes schoon ,je staat verbaast wanneer je ziet hoe goed deze zijn werk doet.

watleeft 02-05-2012

Hé dag Stormdijk ben je echt zo teverden van de samsung als ik de reviews lees zijn er meer mensen te vinden voor de Irobot, waar heb je de info gevonden die je voor de Samsung heeft doen kiezen?
Thx.